Ryoko
Administrator

Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany:
Pią 9:08, 02 Wrz 2005 |
 |
Wszystko o PS3 piszcie tutaj.
Specyfikacja na podstawie danych z E3
Procesor CPU
Jednostka obliczeniową jest procesor Cell. Składa się on z procesora PowerPC oraz ośmiu rdzeni "Synergistic Processing Elements". Układ jest taktowany zegarem 3,2 GHz. Każdy rdzeń posiada:
jednostka VMX
512KB L2 pamięci podręcznej
128-bitowe SIMD (rejestry ogólnego zastosowania)
256KB SRAM
Jeden z ośmiu rdzeni traktowany jest jako zapasowy. Wydajność zmiennoprzecinkowa szacowana jest na 218 GFLOP
Karta graficzna GPU
Zaprojektowana wspólnie przez firmy nVidia i Sony
Taktowanie 550 MHz
wydajność zmiennoprzecinkowa - 1,8 TFLOP
dwa wyjścia wysokiej rozdzielczości (do 1080p)
programowalne, szeregowe potoki cieniowania
Pamięć operacyjna
256 MiB XDR DRAM pamięci, taktowane z prędkością procesora (3,2GHz)
256 MiB GDDR-3 pamięci graficznej taktowane z prędkością 700MHz
Ogólna wydajność
Szacunkowo jest to 2.18 TFLOP
Dźwięk
Dolby Digital 5.1, DTS (za przetwarzanie odpowiedzialny jest procesor)
Pamięć masowa
Blu-ray: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE
DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
CD: PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer) SACD HD, DualDisc, DualDisc (dźwięk), DualDisc (DVD)
miejsce na podłączenie przenośnego dysku twardego 2.5" (pojemność jeszcze nieznana)
Komunikacja
Można będzie podłączać za pomocą:
Bluetootha 2.0 (do siedmiu)
porty USB 2.0 (4 z przodu oraz 2 z tyłu)
IEEE 802.11 b/g Wi-Fi (do łączenia się z PlayStation Portable)
Gigabit Ethernet - 3 gniazda
sloty Standard/Duo oraz standard/mini Memory Stick
CompactFlash - sloty Type I oraz Type II
sieć IP
Wyjście Audio/Video
Możliwe rozdzielczości: 480i, 480i, 730p, 1080i, 1080p
dwa wyjścia HDMI
wyjście optyczne audio (SP/DIF)
różne wyjścia analogowe
Standardy
Inaczej niż w przypadku PlayStation oraz PlayStation 2, Sony prawdopodobnie udostępni API i technologie potrzebne do tworzenia aplikacji na tą platformę.
Lista otwartych standardów wybranych przez Sony:
Cg - C-podobny język programowania opracowany przez nVidię
COLLADA - otwarty, oparty na XMLu format plików dla modelowania 3D
OpenGL ES
Standardy, które prawdopodobnie się pojawią:
IPv6 - protokół sieciowy nowej generacji
OpenMAX - zestaw wielo-platformowych narzędzi dla "przyspieszania" operacji multimedialnych
OpenVG - dla wspierania grafiki 2D
[Edytuj]
Prawdopodobne możliwości
Możliwość łączenia się PlayStation Portable z PlayStation 3
12 jednoczesnych strumieni HD do wykorzystania przy oglądaniu filmów na Blu-ray
telefonia IP wysokiej jakości
czat video
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|